Berea specială a festivalurilor germane, adusă în premieră la Cluj, la Herbstfest2017

Peste 4000 de litri de bere 100% nemțească vor fi aduși direct de la Stuttgart anul acesta, la Herbstfest2017- Festivalul de Toamnă al Economiei Germane, ediția a șasea, care are loc între 29 septembrie și 1 octombrie în Piața Unirii din Cluj-Napoca. Acestora li se vor adăuga 1100 de kg, adică 3.300 metri de wurști (cârnați nemțești).

Furnizorul de bere al festivalului german din Cluj este Dinckelacker,   iar printre sortimentele puse la dispoziția petrecăreților este și unul special ”de festival”, Schwaben Bräu Festbier, berea servită la mai multe petreceri de acest fel din Germania. Drafturile de bere vor fi și ele speciale: vor avea un litru și vor fi servite de fete îmbrăcate în Dirdnl (costum tradițional nemțesc).

”Fetele vor încerca să ducă acele halbe de 1 litru. Se vor ”asorta” cu cârnații ”la jumătate de metru” pe care îi vom servi, alături de alte bunătăți făcute cu ajutorul unui bucătar german: ciolan copt, rasol alb cu sos brun, Schäschlik (frigarui), Käsespätzle, sau turtă dulce după o rețetă tradițională”, a detaliat Attila Kulcsar, managerul Avalon Events, co-organizator al festivalului.

Potrivit acestuia, Herbstfest a crescut în amploare de la un an la altul, atât din punct de vedere logistic, cât și în privința activităților disponibile și tematicilor ridicate în dezbaterile organizate sub umbrela festivalului, în cele trei zile.

”Acum trei ani am avut 600 de metri pătrați de cort, apoi am crescut la 800 mp, pentru ca anul acesta să ajungem la peste 1.000 de metri pătrați numai pentru zona de divertisment, intitulată Cortul ”Oktoberfest”. La acesta se adaugă 600 mp zonă de expoziţie- pentru firmele germane sau partenere ale Clubului care vin să își prezinte oferta la Festival, plus zona VIP, numită Business Lounge NTT DATA, acolo unde vor avea loc evenimentele de networking, workshopurile de job training și sesiunile de degustare de bere”, a mai spus managerul Avalon Events.

Creșterea este confirmată și de cei a căror idee a fost organizarea acestui festival acum șase ani, respectiv reprezentanții comunității oamenilor de afaceri de limba germană din Transilvania de Nord (Clubul DWNT).

”Ideea acestui festival a pornit de la un singur cort de distracție la prima ediție, apoi s-au adăugat, pe parcurs, mai multe elemente de tradiție germană, nu doar mâncare și băutură. Nu vrem sa fim un Oktoberfest de România, noi vrem clar să ne diferențiem prin intrarea și în zona culturală, economică, academică, iată, și politică – prin organizarea unor dezbateri care pornesc de la aniversarea celor 10 ani de la aderararea României la Uniunea Europeană, de la relațiile economice româno-germane și a evoluției lor în ultimii 25 ani de parteneriat”, a declarat Florin Sabou, vicepreşedinte al DWNT și CEO Bielomatik, unul din sponsorii principali ai evenimentului.

Un alt sponsor principal și om de afaceri clujean foarte implicat în comunitate, Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania vede în evoluția relațiilor economice româno-germane însăși cheia renașterii economiei românești după 1990.

„Dorim ca în Cluj-Napoca să aibă loc cât mai multe astfel de evenimente care să ducă la un schimb multicultural de opinii, în contextul impactului pe care economia Germaniei a avut-o asupra celei româneşti. Acest stat nu a adus doar investitori care au venit în ţara noastră, după decimarea industriei româneşti după Revoluţie, cu tot ce a însemnat know-how-ul lor, ci şi organizaţii patronale, economice care se implică în educarea tinerilor în diferite calificări pe care le solicită mediul de afaceri. Pentru că adevărul e că economia României funcționează, merge ca un tren mai departe. Iar dacă ne-am uita mai mult, dacă ne-am apleca asupra economiei, asupra avântului acesteia, atunci am înțelege necesitatea luării de măsuri strategice pentru crearea de investiții noi și pentru pregătirea profesională a tinerilor”, a declarat Daniel Metz.

Întrebați ce ar face pentru a încuraja aceste aspecte, cei doi oameni de afaceri au răspuns:

”Le-aș sfătui pe autoritățile statului să aibă un dialog real cu mediul de afaceri- pentru dezvoltarea unui învățământ adaptat unei piete reale a forței de muncă”, a spus Florin Sabou.

”Eu personal m-aș întâlni cu directorii generali ai celor mai mari 20 de companii din România și i-aș întreba de ce fel de personal au nevoie, cu ce pregătire și i-aș pregăti exact acei oameni, pe meseriile căutate-  iar aici nu mă refer numai la învățământ liceal, sau profesional, ci și învățământ superior. E simplu: statul le dă forța de muncă școlită, investitorii vin la sigur și le convine astfel să meargă chiar și în acele regiuni din România lăsate deoparte până acum, cum e Valea Jiului, Hunedoara, etc.”, a completat Daniel Metz, CEO-ul companiei care sprijină dezbaterea de sâmbătă, 30 septembrie, ora 15.00, numită „Puterea economică germană și influența acesteia asupra structurii economiei românești”. La această întâlnire publică vor lua parte ex-premierul Dacian Cioloș, ambasadorul României în Germania, Emil Hurezeanu, managerul general AHK Romania, Sebastian Metz, președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe. Evenimentul este moderat de catre Dragoș Anastasiu, managerul general Eurolines.

Prima dezbatere a zilei de sâmbătă, de la 12.00, va fi axată pe ”Investițiile în Învățământ – Baza dezvoltării economice”. Aici va fi prezent de Jürgen Ruprecht, manager general Robert Bosch, iar printre oaspeți vor distinșii profesori de la Universitatea Stuttgart, decanul Rainer Gadow și Oliver Riedl, cu o vasta experiență în Cercetare și Dezvoltare în companiile Audi și Volkswagen, Michael Jaumann, coordonator DAAD- IC București,
alături de alți distinși profesori ai UTCN și UBB Cluj. De asemenea, Matilda Soare, de la AHK România va ține o prezentare pe tematica structurii învățământului în Germania și România. Evenimentul este sprijinit de catre compania Bosch Romania.

Festivalul de Toamnă al Economiei Germane- Herbstfest este organizat de Clubul Oamenilor de Afaceri de Limbă Germană din Transilvania de Nord – DWNT şi Avalon Events, cu sprijinul Primăriei, al Consiliului Local Cluj-Napoca, al Consiliului Județean Cluj, al Universității Babeș Bolyai și al Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane- AHK.

Parteneri principali: NTT DATA, Bielomatik, Bosch.

Parteneri: Absolute Jobs, Add PR, Appy, Arovit, Auto Walter Rent a Car, Centrul Cultural German din Cluj, Colegiul Național ”George Coșbuc”, Cosmpolit a la Cluj, Cube02, DAW- Drink After Work, Eximtur, FSP Global, Gühring, Gutenberg, Haufe-Lexware Romania, Happy Color Cluj, HopHead Brewing, Infomunca, Irina Silaghi, Karl Heinz Dietrich, Kaya Tech Atelier, KRN Design, LMT Ingenieure, MaPK, Numai Usi, PAC Cabinet de Avocat-Law Office, Pony Car Sharing, Psihoselect, Quick Smart City, Rems, Sigina Luca, Studio Impress, Testo, TopEvents, TPA, Unicredit, UBA Accomodation, UTCN- Universitatea Tehnică Cluj-Napoca, Werzalit.

Partener media principal: MagicFM

Parteneri media: AllAboutJobs, Ciulea.ro, Cluj.com, Clujescu, Clujul de Buzunar, Cluj Insider, Cluj Manifest, Cluj Today, Cotidian Transilvan, ClujU, Bistrita News, DeBizz, Dispersie, eClujeanul, I Like Cluj, I Love Cluj, NapocaFM, Presa Locală, Radio Cluj, RealitateaFM, Știri și Reportaje Alba, Transilvania Reporter, Transylvania Today, TVR, Ziarul Clujean, Ziua de Cluj, Wow Magazine.