Ce poate fi mai fain decât să fii pasionat de marketing online și comunicare și să ai la tine în oraș un program atât de interesant prin care să te regăsești și să-ți împarți pasiunea cu alți tineri? Dacă încă nu știai, International Advertising Association Young Professionals are din 2009 o filială în Cluj -Napoca prin care reunește absolvenți de facultate/masterat dornici de a-și exprima, îmbunătăți și evolua înclinațiile față de aceste domenii.
Astăzi, Diana Gliga, membru IAA YP, ne povestește mai multe despre acest program și despre evenimentele care au loc sub semnătura lui.
Maria Boer: International Advertising Association Young Professionals, un program dedicat tinerilor. Care consideri că sunt principalele abilități pe care tinerii și le pot dezvolta prin intermediul acestui proiect?
Diana Gliga: IAA YP este o asociație dedicată tinerilor sub 35 de ani, pasionați de marketing și comunicare. Membrii ajung să se dezvolte profesional; în cadrul asociației organizăm des traininguri care acoperă teme de actualitate din industrie, seri de discuții cu invitați speciali din MarComm, dar și workshop-uri interne, în cadrul cărora fiecare dintre noi împărtășim cele mai bune practici din propriul domeniu de activiate. Pe lângă acestea, membrii ajung să își extindă rețeaua de networking și ajung în contact cu speakeri, colaboratori, sponsori de la diverse companii. Ultimul, dar cel care cred că este cel mai important aspect e că la IAA YP Cluj nu suntem doar colegi, suntem în primul rând prieteni și împreună chiar facem echipă faină.
Maria Boer: Cum a fost primit acest program de către tinerii din Cluj-Napoca?
Diana Gliga: Fiind prima și singura filială IAA YP România, din afara Bucureștiului, IAA YP Cluj a fost și încă este primită cu brațele deschise de către mulți tineri profesioniști clujeni, pasionați de MarComm. Momentan recrutăm noi membri cel puțin o dată pe an și ne bucurăm să vedem că de fiecare dată numărul celor interesați este în creștere. În plus, ne bucurăm să vedem un interes crescând și din partea studenților și a proaspeților absolvenți. IAA YP este cu siguranță o importantă piatră de temelie pentru cariera lor.
Maria Boer:Ce trebuie să știe o persoană înainte de a aplica la IAA Young Professionals?
Diana Gliga: La IAA YP Cluj suntem o gașcă de omuleți mișto, #muncimcudragșispor, #neasumăm și ne dăm toată silința să #facemfain.
Maria Boer: În anul 2009 Clujul devine prima dar și singura filială a acestui proiect. Care a fost evoluța lui de-a lungul celor 9 ani?
Diana Gliga: În cei 9 ani de activitate, IAA YP Cluj a crescut mare și frumos, iar asta doar datorită implicării membrilor. De-a lungul acestor ani, membri IAA YP Cluj au muncit pe brânci și s-au dedicat să livreze clujenilor evenimente de calitate, cu speakeri de renume național și internațional. Astăzi suntem la fel de motivați să aducem plus valoare comunității MarComm din Cluj, dar în același timp să ne păstrăm viziunea și valorile pe care le avem ca asociație.
Maria Boer: Evenimentul din 25 aprilie, Video Marketing – the King of Content, l-a adus pe șcena din Cluj-Napoca pe Jon Mowant, fost producător de filme și documentare BBC. Care au fost punctele cheie după care s-a conturat acest eveniment cu un asemenea invitat?
Diana Gliga: Deși în ultimii ani în Cluj-Napoca s-au desfășurat din ce în ce mai multe evenimente cu diverse tematici de marketing și comunicare, am realizat că încă nu se organizase o conferință specializată pe video marketing. Iar cum 2018 este anul video-ului, nu am stat mult pe gânduri. Ideea principală a fost aceea de a ajuta tinerii profesioniști, companiile, freelancerii, poate chiar și antreprenorii să câștige prin intermediul conținutului video. Jon are o vastă experiență de producție și grafică video, dar și de strategie și campanii video. Așadar, atunci când am făcut brainstorming pentru propunerile de speakeri, Jon a fost cea mai firească decizie pe care am putut să o luăm.
Maria Boer: Ne poți rezuma în câteva rânduri ceea ce s-a întâmplat la Video Marketing – the King of Content?
Diana Gliga: Cu o audiență de peste 100 de specialiști în marketing și comunicare, evenimentul „Video Marketing – the King of Content” a fost un adevărat succes. Jon a atins teme de interes general pentru toți cei interesați de video marketing, ne-a prezentat care sunt cei mai importanți pași în lansarea unei campanii, dar și tips and tricks pentru video marketing de succes. Publicul a fost de asemenea foarte receptiv, iar Jon a fost bombardat cu întrebări despre cele mai bune practici pe care ni le recomandă. Toate acestea ne-au făcut să ne gândim la posibilitatea organizării unui viitor eveniment dedicat Video Marketinului.
Maria Boer: Cum este perceput în 2018 marketing-ul online față de alți ani?
Diana Gliga: În 2018 multă lume spune că face marketing online, dar nu toată lumea o face eficient. Dacă în ultimii ani această ramură a marketingului a crescut vertiginos, în 2018 toți marketerii încearcă să ajungă cât mai targhetat la clienții lor și să se concentreze pe campanii cât mai out of the box.
Maria Boer: Despre informație putem spune că este peste tot și pentru toți, mai rămâne doar să știm să o selectăm pe cea “adevărată”. Ne poți oferi câteva sfaturi despre cum să facem selecția potrivită?
Diana Gliga: Într-adevăr, secolul în care trăim este, printre altele, și secolul informației. Internetul este plin de articole, podcasturi, audio books și alte cărți motivaționale, care să te ajute să (te) vinzi bine. E greu să spui că într-adevăr ai ales “informație adevărată”, atunci când majoritatea informației este reformulată și citată din alte cărți sau articole. Este un întreg cerc vicios. Așadar, cred că sursa informației este prima și cea mai importantă variabilă care ar trebui luată în considerare încă de la început.
Maria Boer: Ce evenimente mai pregătiți în anul 2018?
Diana Gliga: Cea de a doua jumătate a anului 2018 vine cu evenimente cel puțin la fel de interesante ca “Video Marketing – the King of Content”. Pe lângă tradiționalele Seri YP care au loc o dată la 2 luni, în toamna acestui an ne vom bucura de o nouă ediție CompetițIAA, un proiect menit să aducă studenții cât mai aproape de companii.
În plus, fiți cu ochii pe noi, nu se știe niciodată când, ad-hoc, punem de-un proiect interesant.