
Florin Bugnar este CEO-ul Intelglobalis Consulting iar prin platforma X Party & Networking (XPN) organizează cea mai mare serie de evenimente de networking din România. Vă invităm să citiți un interviu cu cel care dă ora exactă în industria de networking premium din România.
DISPERSIE: Cu siguranță „X Party & Networking” este cel mai mare eveniment de networking din Romania. De ce ați creat acest concept și ce vă propuneți cu acest tip de networking?
Florin Bugnar: In cadrul evenimentelor noastre avem un numar in medie de 300 persoane cu participarea reprezentantilor de top din business, administratie publica, universitati, lumea diplomatica etc. Am creat acest tip de concept de networking deoarece consideram ca networkingul nu trebuie sa se confunde cu un targ, dorim sa inlaturam aceasta perceptie comerciala astfel incat cei care participa la evenimentele noastre sa se concentreze pe comunicare, schimb de idei, creare de relatii de calitate din care, ulterior vor rezulta colaborari, parteneriate si chiar contracte mult mai fructuoase decat din simple intalniri de business networking. De asemenea, unul din obiectivele noastre este si de a face educatie prin invitarea persoanelor valoroase, cu realizari reale in diferite domenii iar din interactiunea intre aceste persoane sa se genereze dezvoltare, sa se identifice solutii si sa se deschida punti de legatura.
DISPERSIE: Horia Ciorcilă, unul dintre puținii clujeni care poate sta de la egal la egal cam cu oricine din București, spunea că „dacă ai 20 de ani și vii la facultate la Cluj, nu mai mergi înapoi acasă”, deci, că este fain la Cluj. Totuși, rețeaua antreprenorială și de business a Clujului, o spunem cu părere de rău, este la nivel de pubertate față de cea din București. De ce Bucureștiul nu reușește să ofere astfel de evenimente – „X Party & Networking”? E sufocat de propria „măreție”? De ce tocmai la Cluj s-a născut acest concept național?
Florin Bugnar: Acest tip de eveniment, respectiv platforma in cadrul careia se organizeaza sunt consumatoare de multe resurse de timp, financiare, umane iar beneficiile financiare sunt extrem de reduse. Probabil daca s-ar putea face in asa fel incat sa genereze profituri considerabile cineva l-ar face si la Bucuresti. Desi sunt aceste dificultati platforma noastra il sustine de opt ani deoarece partenerii din platforma sunt oameni cu viziune si inteleg importanta de a creea punti intre oameni, respectiv organizatii si nu urmaresc niste beneficii rapide cum de obidei se intampla in mediul de business romanesc. Deci, consider ca aceasta maturitate a partenerilor nostri a contribuit esential in realizarea si mai ales la sustinerea pe o perioada considerabila a platformei de networking XPN si a seriei de evenimente X Part & Networking.
DISPERSIE: Există branduri de Cluj care sunt cunoscute și/sau cumpărate în toată țara și te rugăm aici să nu amintești de defuncta „Clujana”?
Florin Bugnar: Sigur. Au fost, sunt si vor fi. Dincolo de diferentele evidente dintre Cluj si Bucuresti, aici sunt oameni energici, cu idei bune si cu motivatie ceea ce duce la materializarea unor branduri puternice.
DISPERSIE: Știm că ești acomodat cu mediul antreprenorial din marile orașe ale României, nu doar cel din Cluj-Napoca și București. Cât se mai pot dezvolta, cât mai pot crește, cele trei orașe universitare etalon – Cluj-Napoca, Timișoara și Iași?
Florin Bugnar: Loc de crestere exista intotdeauna. Nu am facut o analiza clara si cred ca este imposibil sa spui cat. Dar ce ma ingrijoreaza este ca la Cluj, din cauza blocajelor in dezvoltarea urbanistica, cresterea preturilor din imobiliare fara acoperire din punct de vedere a cresterii economice, bazata doar pe limitarea nefireasca a ofertei, va incetini afluxul de resursa umana care oricum este la limita ceea ce va duce la o imposibilitate de dezvoltare a firmelor si, probabil, tendinta a acestora de a pleca in alte zone. Acest fenomen in mod sigur va stopa dezvoltarea Clujului dar este foarte greu de spus cat de repede sau de tarziu se va intampla asta.
DISPERSIE: În România post comunistă, în firava noastră democrație, să spui că economicul este aproape de politică, deja imediat ne gândim la o zonă penală, cu toate că sistemul economic occidental – capitalismul are la bază jocul economic la braț cu mandatul politic. Oare cât de util ar fi fost un Gianni Agnelli român, de exemplu, pentru a susține și mai tare finalizarea de autostrăzi, căci o fabrică de mașini de infrastructură are nevoie în primul rând?
Florin Bugnar: Cumva pot sa inteleg aceasta suspiciune permanenta in legatura cu aceasta apropiere pentru ca a fost o lunga perioada in care au existat repercursiuni negative. Dar nu trebuie sa ne cramponam in aceasta ideee. Natural este ca economicul, politicul dar si zona academica sa fie implicati, sa existe punti de comunicare. As putea face o analogie cu mediul privat in care o companie are stakeholderi. Acestia sunt toate persoanele, organizatiile care au legatura cu acea companie in vreun fel. Asa este si la nivel de tara. Noi toti avem legatura cu functionarea tarii, facem parte dintr-un organism complex iar comunicarea, relationarea, exprimarea nevoilor noastre sunt esentiale pentru o buna functionare. Orice abatere de la aceste principii, lipsa de comunicare si dezvoltarea fara a tine cont de ceilalti inseamna, la fel ca in cazul unui organism viu, cancer.
DISPERSIE: În ultimul an presa tot cântă prohodul imobiliarelor și sectorului IT. Se spune că prețul pe metru pătrat e nesimțit de mare așa cum în egală măsură se mai afirmă că salariile IT-iștilor români sunt prea mari și că mai ieftin se lucrează cu turci sau … indieni. Urmează o apocalipsă a „imobiliarelor” în general și în zona IT? Este doar o furtună într-un pahar cu apă?
Florin Bugnar: Este o furtuna dar va avea anvergura mai mare decat cea a unui pahar de apa. Cum am mentionat si mai sus, cel putin la Cluj din cauza blocajelor nefiresti in dezvoltarea imobiliara exista o crestere fortata a salariilor. Aceasta crestere genereaza costuri suplimentare pentru companii care se reflecta in pretul final al produselor si serviciilor lor. Nu ar fi o problema daca noi am functiona intr-un ecosistem local dar trebuie sa ne aducem aminte ca functionam intr-un ecosistem global, cele mai multe dintre aceste companii luand resurse si generand venituri de la alte companii din alte colturi ale pamantului. In concluzie, cresterea costurilor datorita unor cauze locale ii face necompetitivi pe pietele in care se misca si vor fi fortati sa gaseasca solutii iar acestea de cele mai multe ori vor fi de relocare. Dupa cum stiti multe companii clujene de IT au deja filiale in alte orase, in urma cu 20 de ani companiile straine au venit in Romania pentru aceleasi motive de costuri deci acest fenomen se cunoaste. Asta va duce la o incetinire puternica in dezvoltarea Clujului, in acest moment deja simtindu-se o incetinire.
DISPERSIE: Vă propuneți în viitor să extindeți conceptul „X Party & Networking” și în București sau în alte orașe din Transilvania? Ce pregătiți pentru anul 2024?
Florin Bugnar: Nu urmarim neaparat o extindere teritoriala, pentru urmatoarea perioada suntem concentrati pe o crestere sanatoasa a consistentei oportunitatilor generate de platforma de networking XPN.
Pentru a va inscrie in baza noastra de date si a primi notificari in legatura cu editiile viitoare ale evenimentului va invitam sa completati formularul din urmatorul link: https://mailchi.mp/2e7c3469075c/signupxpartynetworking
[…] Mai multe despre conceptul X Party & Networking și fondatorul său – Florin Bugnar, ceasul elvețian al industriei de networking din România: Evenimentele noastre se co… […]
[…] Mai multe despre conceptul X Party & Networking și fondatorul său – Florin Bugnar, ceasul elvețian al industriei de networking din România: Evenimentele noastre se co… […]
[…] Mai multe despre conceptul X Party & Networking și fondatorul său – Florin Bugnar, ceasul elvețian al industriei de networking din România: Evenimentele noastre se co… […]