
Marketingul – comunicarea – online-ul, un melanj care a devenit parte din viața noastră de zi cu zi, este un factor important în tot ce înseamnă relaționare economică, socială, culturală.
Vă invităm astăzi să cunoașteți un online marketer, totodată cadru didactic asociat în cadrul UBB care ne va introduce în lumea marketingului și a comunicării online
DISPERSIE: Spune-ne câteva cuvinte despre tine.
Larisa Mureșan: Sunt Larisa și iubesc ceea ce fac. Sunt online marketer cu normă întreagă la Klain și cadru didactic asociat în cadrul UBB iar în timpul liber, îmi place să dansez și să citesc. Tot timpul am considerat că sunt o persoană creativă, iar marketingul și comunicarea mi-au demonstrat că aici e locul unde pot îmbina iubirea pentru cifre cu frumosul.
DISPERSIE: Cum ai ajuns în domeniul marketingului?
Larisa Mureșan: De mică am fost pasionată de cifre și tot ce-mi doream era să ajung profesoară de matematică. Când am ales liceul, am îndrăznit să aleg mai mult decât mate-info și am urmat un profil economic. A fost dragoste la prima vedere, eu și ora de marketing. Încă din liceu visam să lucrez într-o agenție de marketing și am făcut foarte multe ore de practică și internship ca să ajung azi aici.
DISPERSIE: Ai scris o teză de doctorat despre influencer marketing și despre influenceri. De ce ai ales acest domeniu?
Larisa Mureșan: Când am știut că vreau să mă înscriu la doctorat, optam pentru unul pe guerilla marketing. Era ceva ce mă atrăgea la domeniu, dar analizând opțiunile am constatat că nu e atât de actual.
Profesorul meu coordonator, doamna Delia Balaban a fost cea care m-a întrebat la unul dintre cursurile de la master, ce părere am despre influenceri. Atunci am început să caut mai multe despre ei și am realizat că nimeni nu știe nimic, cel puțin în România. Termenul era atât de nefamiliar și neclar încât până și influencerii îl evitau. Primul an a fost mai multe despre research, și abia din anul 2 am știut exact ce vreau să studiez, și anume importanța marcării conținutului sponsorizat.
DISPERSIE: Cum ai reușit să jonglezi între un job full time, doctorat și să ai timp și pentru hobby-uri și relaxare?
Larisa Mureșan: Nu a fost ușor dar a fost despre priorități. Să reușesc să fac față cu toate (pe plan profesional) a însemnat să renunț la anumite „plăceri nevinovate”: ieșirile în oraș, plimbările cu prietenii, diverse activități sau chiar excursii. De multe ori alegeam să scriu noaptea, ca să reușesc să trec pe acasă, să-i văd pe la ai mei.
Ziua eram om de marketing și seara student doctorand.
Iar dansul, una dintre plăcerile la care nu am renunțat, m-a ajutat. Când intram în sala de curs, lăsam toate problemele la ușă și mă concentram pe pașii ce trebuia să-i fac. Am avut parte și de relaxare, doar că era puțină și mereu încercam să fac ceva util în timpul acela, să simt că nu pierd vremea.
DISPERSIE: Teza de doctorat s-a transformat într-o carte. Care este publicul țintă al cărții? Cum crezi că îi va ajuta pe cei care o citesc?
Larisa Mureșan: Prin teza de doctorat, respectiv carte, mă adresez în primul rând specialiștilor din domeniu. De la noi trebuie să pornească schimbarea, noi suntem cei care trebuie să educăm publicul țintă și să-l convingem că e important să existe o marcare a conținutului sponsorizat. Apoi mă adresez brandurilor care aleg să lucreze cu influenceri și nu în ultimul rând lor, celor care au puterea de a ne influența sub o formă sau alta.
Ajutat e mult spus, mai degrabă îmi doresc să-i fac să conștientizeze importanța marcării conținutului sponsorizat.
DISPERSIE: Unii oameni din domeniu spun că „puterea” influencerilor a început să scadă. Cât crezi că este de adevărată această afirmație?
Larisa Mureșan: Este o afirmație adevărată, deoarece tot mai mulți influenceri mari aleg să lucreze cu tot mai multe branduri, ceea ce nu-i favorizează. Prin acest comportament, ei nu mai reprezintă un interes pentru companii, respectiv nu mai au o credibilitate mare în fața consumatorilor.
Cred totodată că într-o perioadă viitoare, atenția marilor companii și nu numai, se va îndrepta către influencerii mai mici, nișați pe domeniu.
DISPERSIE: Anul acesta ai început să predai în cadrul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării. Cum este experiența cu studenții?
Larisa Mureșan: Mă simt mai tânără 😊) Până acum, am avut parte de studenți foarte isteți și descurcăreți. M-a uimit curiozitatea lor și faptul că-și doresc să se dezvolte. Am încercat ca fiecare seminar să-l fac să fie interactiv și practic, ca la final, să plece cu ceva valoros, ceva ce pot aplica în viața de zi cu zi la job.
Sentimentul de a fi acolo, în fața lor, e unic și incredibil. Exact la ce am visat mereu.
DISPERSIE: Ce sfaturi le-ai dat celor care doresc să urmeze o carieră în marketing?
Larisa Mureșan: Să fie creativi și să îndrăznească! Să iasă din zona de confort și să începe să experimenteze mediul online. E un loc unde putem să fim creativi și să ne exersăm abilitățile. Și nu în ultimul rând, să citească, mediul online este într-o continuă schimbare.